czwartek, 2 sierpnia 2012

Ciasteczka z m&m'sami dla ciasteczkowych potworków



1    Ciasteczka przyszykowałam z okazji wakacyjnego spotkania rodzinnego, szczególnie ze względu na dzieci.  Jednak, smakowały wszystkim, także dorosłym.

Są kruche, słodkie i ciekawe w smaku. Z jednej strony maślane, a drugiej bardziej karmelowe oraz oczywiście orzeszkowe i czekoladowe, ze względu na zawartość m&m.

Polecam próbować też z innymi dodatkami, bo samo ciastko jest znakomite. Pewnie jeszcze nieraz wypróbuje je w mojej kuchni.

Z poniższych proporcji wychodzi dużo ciastek. W zależności od ich wielkości (mi wyszło koło 60).

Składniki:
  • 400g m&m (ja wybrałam te z orzechami) – podzielone na dwie porcje po 200g
  • 2 łyżeczki aromatu waniliowego (lub ekstraktu z wanilii)
  • 2 jajka
  • 220g masła
  • Pół szklanki cukru (białego)
  • Szklanka cukru trzcinowego
  • 2 ¼ szklanki mąki
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej


Ustawić piekarnik na 180ºC.

Masło zmiksować  z cukrem białym i trzcinowym. Następnie dodać jajka i aromat, zmiksować. Dodać mąkę sodę i sól, miksować. Dodać połowę m&m’ków i połączyć je z masą za pomocą łyżki.

Na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia układać ciastka. Najłatwiej formułować kulki (w dłoniach) o wielkości orzecha włoskiego i spłaszczać  je, lub posługiwać się łyżeczką. Zachować odstępy, gdyż ciasteczka trochę rosną. Na koniec umieścić na ciasteczkach m&m’ki, wciskając je w ukształtowane ciasteczka.

Piec przez około 10 minut. Odczekać chwilę przed zdjęciem z blaszki, ponieważ gdy ciasteczka są gorące to są miękkie.


SMACZNEGO! J

8 komentarzy:

  1. Ciasteczkowy potwór fajny, szkoda, że tak słabo widać ciasteczka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety zjedli tak szybko, że nie było jak zrobić zdjęć :)

      Usuń
  2. nie jestem już dzieckiem, ale m&m'sy pożeram nałogowo :D
    pozdrawiam,
    Szana
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Może zrobię jutro, tylko muszę się ruszyć po mnm'sy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne! Muszę zrobić dla mojej córki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super ! Uzylam aromatu migdalowego i mmsow crypers ;d tylko takie byly, a ciasteczka robi sie blyskawicznie i sa przepyszne! Dziekuje i polecam

    OdpowiedzUsuń